• Články 2016

Zdravím všechny spolupracovníky ECB baits.  Nedávno jsem vyrazil na pár podzimních vycházek a chtěl bych se  podělit o pár fotek. Můj favorit mezi  boilí ECB Banán a Top Secret. Popky  jsem chytal všechny řady  a překvapením je big fish  25,50 kg  za ECB baits  Jirka (Gejza) Bozek.

Ve čtvrtek 2.6 2016 začali závody na rybníku Rosnička ve Svitavách. Ráno v 9h proběhlo losování a my vylosovali lovné místo č.14 (na hrázi) za normálních okolností je to super flek, ale v tomto období kdy se ryby třeli, tak to bylo spíše na škodu. Hned první den jsme měli štěstí a přišel Zdendovi ojedinělý záběr  na nadipovanou slávku z velké dálky. Kapr měl pěkných 13,5kg. Pak až do druhého dně nic. Testovali jsme plovky, panáčky, koule na dno, smrady i sladké a nic. Na hloubce to bylo o náhodných rybák, a nikam  do krmných míst nenajížděli. Díky tomu se ani nedalo určit na co mají zrovna chuť. Další den odpoledne další kapr 10,5kg opět Zdendovi z velké dálky. Ostatní rybáři také sem tam jeden záběr denně udělali. Ale jak říkám, velmi zřídka a pokaždé na něco jiného. Mé pruty stále mlčeli. Určitě to bylo tím, že jsem měl montáže zabořené hodně hluboko v bahně, ale vzhledem k velikosti sektoru s tím nešlo moc dělat. Pak jsem si nakrmil místo cca 15m od břehu a říkal jsem si že to tam večer vyšlu. Jenž přišli dvě menší bodované ryby z dálky, tak jsem s místem u břehu ještě čekal. Před poslední nocí jsme se motali kolem 6. Místa, a na druhé straně kde byla mělčí voda to začínalo brát, sice menší ryby, ale body se mezi nimi dali udělat. Občas se tam zatoulal i místní větší kapr kolem 10kg. Hodně týmů nám šlapalo na paty, a dokonce nás začali i přechytávat. Večer jsem se rozhodl jednu montáž hodit na 50m a druhou do krmeného místa 15m od břehu. Jako nástraze jsem věřil okrájené kuličce secrer agent + malinký plováček banánu. Kolem jedné hodiny v noci mi přišel první záběr… uff kapr 7kg. Tak jsem to tam rychle hodil znova. Asi za dvě hodiny mě probudila brutální jízda. Zaseknu a cítím velký tah, ale neustálé cukání hlavou a rány do prutu. S rybou jsem se přetahoval asi 20 minut. Stále měla hodně sil a já si netroufal odhadnout co tam je. Podle klepání normální kapr kolem 6kg  špatně seknutý, nebo něco většího…. Opravdu jsem netušil.  Nakonec jsem rybu navedl do podběráku a Zdenda mi povídá že super… váha ukázala 13,9kg. Rázem jsme byli ve hře. Bohužel se nám za dalších 6 hodin nepodařilo chytit další body. Ale do poslední chvíle to bylo velice napínavé. Na konec jsme vydřeli pěkné čtvrté místo, a od třetího nás dělili pouhé 2 kilogrami…. a od druhého 7 kilogramů, což byl jeden slušný kapr. Ale o tom to je. Myslím že i tak to dopadlo skvěle a budeme se těšit opět za rok. Díky organizátorům a parťákovi Zdendovi.

S pozdravem Mára.

20160605_03325020160603_191616

20160602_165618

Dobrý den, tak jsem s kolegou vyrazil na carp marathon 42.hodin. Dopadli jsme skvěle a skončili na druhém místě s největší rybou 15,5 kg, nachytali jsme 134 kg kaprů o různé váze na bolies ecb secret . Dále pokračuji na týdenní dovolenou a stále to jezdí skvěle. Jeseter 115 cm,kapr 14,90 kg,10 kg a dalších 20 kaprů a to je začátek dovolené. Posílám pár foteček a budu posílat další a další. S pozdravem David Hendrych a Jitka Kalibova. Eurocarpbaits je nejlepší.

IMG_20160605_202743IMG_20160604_213340IMG_20160604_100206IMG_20160602_15565520160606_13314720160606_112027

Vždy když jsem měl čas, tak jsem vyrazil k vodě. Nemohl jsem se dočkat, až napíchnu ty nové koule.  Zkoušel jsem různé kombinace a docela se nám dařilo. Párkrát jel i můj Děda Jiřina.

Zdravím kolektiv ECB  a přeji všem slušným rybářům krásné chvíle u vody a važte si každé ryby. Přidávám pár fotek na závěr.

Za ECB  Jirka „Gejza“ Bozek

P5200199IMG_5051IMG_5048IMG_5031P5220225P5220218

MOSELLA

Po dlouhém zimním čekání je to konečně tady. Pořádáme první týdenní výpravu do Francie na řeku Mosellu. Jedu s kamarádem Mirkem. Mirek je vášnivým lovcem všech druhů dravých ryb a tak bude líčit na sumce, zatím co já se budu věnovat oblíbenému lovu kaprů. Cesta probíhala naprosto perfektně a tak jsme se brzy ráno ocitli na místě určení. V místním obchodě jsme koupili povolenky a už se těšili, až budeme moci nahodit. Informace, které o této lokalitě máme, jsou pouze z internetu, jelikož nikdo z mých známých zde předtím nelovil.

Ihned po příjezdu k řece nás zaskočil veliký průtok vody. Místa, která jsme si vytipovali, byla téměř nechytatelná. A tak jsme jezdili křížem krážem po dobu 6 hodin a začali být značně nervózní, že nebudeme mít kde lovit. Přemýšleli jsme o nějaké okolní pískovně, ale ty byly plné rybářů a nenabízely nám potřebný klid,  za kterým jsme přijeli. Zvažovali jsme i možnost chytat na některém z kanálů, ale když jsme sledovali lodě, které zde co chvíle proplouvaly, odradilo nás to.

Pak jsme konečně nalezli jedno vytoužené klidné místo na konci noční zóny. Ideální flek pro náš druh rybolovu. Jednalo se o poloostrov, po jehož levé straně se nacházel hlavní tok a po pravé straně dlouhá mělká zátoka, před kterou se tyčil malý ostrov. Než jsme stihli vybalit všechny věci a zavést montáže, přijela na návštěvu rybářská stráž. Takovouhle rychlost a aktivitu jsme opravdu nečekali. Jednalo se o celkem rozumného chlapíka, co se nám snažil vysvětlit, co se smí a nesmí.

Stmívalo se, pruty jsme měli vyvezené, vše bylo zakrmeno a připraveno k lovu. Zanedlouho se objevil porybný a vezl si posilu v podobě dvou policistů. Měli jsme již trochu  vypito a tak konverzace probíhala celkem hladce. Jeden z policistů nařídil Mirkovi stáhnout prut vyvezený na trhačku na sumce. Mirka to pořádně vytočilo a chvíli to vypadalo, že dojde i ke rvačce. Nakonec, prut vytáhl, šlehl s ním o zem, seřval policisty a šel spát. Policajti z toho byli trochu mimo a raději slíbili, že už nepřijedou.

Hned prví noc jsem zdolal dvě ryby kolem deseti kilo. Řekl jsem si, že to je parádní začátek. Nad ránem dorazilo brutální ochlazení, vítr a silný déšť. Slunná Francie byla v prdeli. To jsme ještě netušili, že tohle počasí bude trvat celý týden. Každý den mi přišla alespoň jedna ryba, což bylo na dané podmínky super. V neděli odpoledne jsme měli velmi zajímavou návštěvu. Na pokec se stavili tři uprchlíci, kteří se procházeli po našem táboře a vše si pečlivě prohlíželi. Po jejich odjezdu zavládla nervozita. Mirek spal s bejzbolkou a já si k lehátku položil vojenskou lopatu. Spal jsem tak tvrdě, že když jsem se ráno vzbudil, nechápal jsem, lopata byla pryč. Kolegu chytla potřeba a tak si ji vypůjčil.

Naštěstí se počasí tak zhoršilo, že by se k nám stejně nikdo nešel. Začalo chumelit a já jsem byl dva dny bez záběru. Mlčeli i pruty nalíčené na sumce. Nebylo se čemu divit při takovémhle počasí. Zhruba v půlce výpravy přestalo chumelit a ryby se rozhodly opět spolupracovat. Chytal jsem na vlajkovou loď naší firmy ECB Secret. Všechny koule jsem nastražil na dno na samotnou 20 mm kuličku. Zažil jsem neskutečné souboje s místními kapry, kteří pravděpodobně nikdy neviděli háček. Když mi jednou ryba zajela do hlavního proudu, měl jsem obrovský problém ji dostat ven i s 3,5 lb prutem. Opíral jsem se do ryb jako nikdy a vždy se modlil, aby neprasknul vlasec nebo se nenarovnal hák. Korda Kurv Shank vel.6 držel perfektně a za celou dobu jsem přišel pouze o jedinou rybu. Skóre bylo celkem dobré. Za týden lovu jsem měl 11 záběrů. Z toho jsem o jednu rybu přišel, vytáhl jednoho sumce a 9 kaprů. 7 ryb mělo přes 10 kg. Největší ryba vážila přes 14 kg. Parťák se dočkal jen jediného záběru od sumce a to poslední noc. Ryba to však byla zcela jistě trofejní. Bohužel o ní přišel. Doufám, že se sem ještě někdy vrátím a opět změřím síly s místními mohykány.

Testovací výpravička

Sezona se pomalu rozjíždí a kapři jsou po zimě pěkně při chuti. O tom jsme se mohli přesvědčit tento víkend. Na ryby jsme vyrazili ve složení já a Pepa. Cíl výpravy byl jasný, otestovat novinky a co nejlépe si po zimní pauze zachytat. Námi zvolené místo jsem si po dva dny předkrmoval naší testovací novinkou z řady classic  příchuť frankfurtská klobása. Kaprům evidentně chutnalo a v průběhu dvou dnů se přišlo podívat na podložku okolo dvaceti kaprů. Boilie z nich doslova tryskalo. Sice se jednalo o menší jedince, ale v takto studené vodě jsme si lov náramně užívali. Testovali jsme nejenom frankfurtskou klobásu, ale i pop – up citron o průměru 14 mm, který se ukázal doslova jako zabiják do studené vody. Chytali jsme na něj 5 cm nad dnem nebo v kombinaci na panáčka s 20 mm klobásou.

Poslední testovanou novinkou byl neutrálně vyvážený boilie ananas průměr 11mm, který se nám výborně osvědčil v kombinaci s kukuřicí. Na vlasový přívěs jsme dali dvě zrnka kukuřice a nakonec ananas, takže to fungovalo jako panáček. Tato kombinace přinesla  spoustu ryb nejen mně, ale i mým kamarádům, kteří ji zkoušeli na jiných revírech. Je to výborná nástraha na opatrné ryby, které neznají klasické boilie. Můžete ho tedy použít i tam, kam se na kapry moc nejezdí a ryby na něj budou okamžitě reagovat.

Bylo velmi zajímavé sledovat chování ryb, které je na tomto revíru naprosto nevyzpytatelné. V sobotu braly ryby přes den  a v podvečer vůbec nic. V neděli se vše otočilo, přes den jsme udělali pouze dva záběry, ovšem v podvečer nastala neskutečná mlečka. Trochu nás překvapilo počasí, když noční tepoty padaly až k mínus pěti stupňům. Musím říct, že to na můj starý spacák ,,komfort + 17“ nebylo nic moc. Trochu jsem se bál, že mě budou ráno tahat z bivaku havrani, ale přežil jsem bez újmy na zdraví. Už se těšíme na další výpravičku.
    Máme toho ještě spoustu k vyzkoušení a mnoho novinek připravujeme.
    Za ECB TEAM ALEŠ A PEPA…..